Helgekurs i grunnleggende rallylydighet

Sarpsborg Hundeklubb arrangerer et grunnleggende kurs i rallylydighet fra fredag 25. august til søndag 27. august. Kurset er passende for alle som ønsker å starte med rallylydighet, eller som bare ønsker å lære det i første omgang.

Hva er rallylydighet?
Rallylydighet kombinerer momenter fra ordinær lydighet og agility, og setter sammen øvelser i en bane som man skal gå gjennom. I banen er det skilt med øvelser, der ekvipasjen skal utføre øvelsene sammen. På stevner setter dommere opp skiltene etter regelverket, og ekvipasjene skal så gå den banen i den klassen man er i. Det er 4 klasser i rallylydighet, fra klasse 1 – klasse 4(elite). Vi kjører selvsagt kurset etter det nye regelverket som kom den 1. januar i år.

Kurset går over 1 helg, med teorikveld på fredagskvelden. Deretter er det praktiske øvelser lørdag og søndag, fra kl 10 – 16.
Instruktør er Iris Karlsen, som er godkjent rallyinstruktør og som selv har konkurrert innenfor rally med flere hunder.

Det vil også være en hjelpeinstruktør til stede, så det blir god tid til hver ekvipasje.

Innlæringen skal være belønningsbasert, og være en positiv opplevelse for både hund og eier. Rallylydighet har som grunnprinsipper: glede, samspill og holdninger. Det skal være gøy, spesielt for hunden, å drive med rallylydighet. Mer om dette kan du lese ved å følge denne linken: https://www.rally-lydighet.com

Kurset foregår på Sarpsborg hundeklubb sin inngjerdede bane, på Gamle Kongevei i Kalnesskogen.
Pris: 2000 for ikke-medlemmer og 1700 for medlemmer.

Påmelding gjøres til post@sarpsborg-hundeklubb.no, merk påmeldingen med navn og hvilket kurs du melder deg på. Påmeldingen er økonomisk bindende og kursavgift skal være betalt ved oppstart.