Bronsemerkekurs høsten 23, fulltegnet!

Sarpsborg Hundeklubb kjører i gang bronsemerkekurs høsten 2023

Hva er et bronsemerkekurs?
På et bronsemerkekurs lærer du grunnleggende øvelser du kan bygge videre på i konkurranselydighet. Kurset avsluttes med en frivillig uoffisiell prøve, der du kan oppnå bronsemerke. Det passer også for de som vil ha en hund som er lett håndterbar i hverdagslige situasjoner i ulike miljøer.

Det er faste øvelser som skal læres, og som hver ekvipasje må gå gjennom i den avsluttende prøven. Disse øvelsene er fra regelverket i NKK og innholder:

• Tilgjengelighet
  • Lineføring
  • Dekk fra holdt
  • Innkalling fra sitt
  • Hopp over hinder
  • Enkelt dekk i 1 minutt
  • Helheltsinntrykk

Du kan lese mer om bronsemerkeprøven her. Her kan du også lese om de andre lydighetsprøvene som finnes. Dommer for selve prøven er Linn Jane Kristiansen.

Kurset går over 6 kvelder, der den 6. kvelden er selve bronsemerkeprøven. Det er viktig at hunden din kan de grunnleggende ferdighetene sitt, ligg og at dere har begynt innlæring med å være på/gå ved siden av deg.

Vi starter opp onsdag 23. august kl 19, og kurset vil vare i 2 timer hver kveld. Vi vil være 2 instruktører på hver kurskveld, og får god tid til hver ekvipasje.

Instruktørene er:

• Marita Leira Kristoffersen, som er Nkk-instruktør og som har lang fartstid innenforkonkurranselydighet med flere hunder. Hun har også gått mange kurs hos kjente LP-instruktører, f.eks. Heidi Billkvam og Hege Lindahl m.fl.
  • Bitta Mikkelborg, som er Nkk-instruktør, og som har gått mange lydighetskurs hos Norges- og Nordisk mester Hege Lindahl, samt lydighetskurs hos andre instruktører. Til sammen har vi to mye god praktisk og teoretisk erfaring, og kan ulike tilnærmingsmåter å trene hund på. Fellesnevneren er hele tiden belønningsbasert trening, for det skal være positivt for hund og eier å trene.Kurset holdes på Sarpsborg hundeklubb sin inngjerdete bane i Kalnesskkogen, adresse Gamle Kongevei. Det koster 2000 kr. for ikke-medlemmer og 1700 kr. for medlemmer. Vi tar til sammen 10 ekvipasjer på kurset

Kurset har 10 plasser, kun 1 ledig!

Påmelding gjøres til post@sarpsborg-hundeklubb.no, merk påmeldingen med navn og hvilket kurs du melder deg på. Påmeldingen er økonomisk bindende og kursavgift skal være betalt ved oppstart.