OM OSS

Velkommen til
Sarpsborg Hundeklubb

Sarpsborg Hundeklubb er en frivillig hundeklubb som arbeider for å fremme et ansvarlig hundehold i samfunnet, og for å fremme mulighetene for aktivitet med hund. Sarpsborg Hundeklubb er en inkluderende hundeklubb som tar imot nye medlemmer med glede.

Stevner

Lydighet

Programmene består av en rekke øvelser hvor hunden skal utføre øvelsene på førerens kommando. Begge skal vise kontroll og glede i lydighetsringen.

Rallylydighet

Oppgaven utføres ved at man orienterer seg etter nummererte skilt som forteller deg hva du skal gjøre enten på stedet eller videre til neste skilt – derav navnet Rally.

Bruks

Konkurransen består av en lydighetsdel med forskjellige vanskelighetsgrader etter hvilken klasse ekvipasjen starter i.

Anbefaling av klubben

received_342259526402004

Kjøpe deg valp?

Det kan være fint å ta kontakt med en hundeklubb før du kjøper hund, spesielt hvis du er førstegangs hundeeier. Vi hjelper deg gjerne med forslag til en hund som passer ditt behov, slik at dere kan ha et hyggelig og harmonisk liv i tiden som kommer. Husk: du og hunden skal leve sammen i ca. 10-12 år. Håper med dette at du finner en hund som gir deg og familien mange positive og lykkelige dager i årene fremover.

Lasse Olsen tidligere medlem som tok kontakt med klubben om kjøp av ny hund: Jeg har drevet aktivt med hund i hele mitt voksne liv. Jeg oppsøkte klubben for å se på mellomstore raser. Jeg visste allerede at klubben har kunnskapsrike og gode instruktører, og et godt hundemiljø.

20190305_211616_cropped

Nytt medlem

Valgte jo Sarpsborg Hundeklubb siden jeg jo trivdes veldig godt sist jeg var med. Det er jo der jeg har lært alt jeg kan om trening av hund. Er jo et veldig godt treningsmiljø i klubben, med mange flinke/erfarne personer.

Sarpsborg Hundeklubb